nieuwe auto - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Dennis Schoonen - WaarBenJij.nu nieuwe auto - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Dennis Schoonen - WaarBenJij.nu

nieuwe auto

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

23 November 2016 | Australië, Hervey Bay

Ons nieuw mobiel huis voor de komende weken is wederom van Engelse makelij. In Hervey Bay verruilden we onze stoere Defender voor een Discovery. Ruim twee keer zo oud, maar aanwezige opties zoals luchtvering, automaat, cruise control, climate control, handige opbergvakjes in het dashboard, digitaal kompas in de binnenspiegel en een zeer ruime daktent maken het leeftijdsverschil meer dan goed. De inbouw is gloedje nieuw en alles zit -gelukkig- precies op de juiste plaats. Het mobiel kooktoestel werkt op gas; in een handomdraai kan je koken of de auto in de fik zetten. Dit laatste gebeurde bijna tijdens de eerste kooksessie.

Op moment van typen is het 20:30h (bij jullie 13:30h). Het is donker, echt donker. We verblijven met nog wat andere gasten op een camping van 4 hectares of hectaren bestaande uit overwegend verdord gras met wat bomen. Marleen en ik zitten nog buiten, de rest zit in hun oversized caravan (met airco en tv). Ik tel zes lichtpunten; één daarvan is mijn laptop. Om de paar seconden verschijnt er een -voor mij geheel nieuw- diersoort op het scherm. Twee forse padden ruimen uit koers geraakte insecten met een snelle haal van de tong op. Ver op de achtergrond hoor ik het toeteren van een passerende trein, een zuchtje wind zorgt voor wat verkoeling. Ik heb het naar mijn zin.

  • 23 November 2016 - 11:56

    Ellen:

    Jullie zijn helemaal in je element zo te lezen en te zien!

  • 23 November 2016 - 17:05

    Marian:

    Hai Lieverds!

    Wat leuk om met jullie mee te kunnen reizen op deze manier!
    Walvissen, Tibetaanse eigenaar en insectopslokkende kikkers,, moet niet gekker worden!
    Verheugd ben ik als ik weer een nieuw reisverslagje kan openen, dus gaat zo door...
    Hier alles prima! De zelfgemaakte count down kalender voor NZ hangt al in de gang, dus ons aftellen is begonnen. Nog maar een dag of 88 hahaha!

    Hier ook in voorbereiding voor ons eerste kinderfeestje, sinterklaas, kerst, ect. We hoeven ons hier niet te vervelen.. Vorig jaar rond deze tijd vertrokken we naar Zuid-Afrika, zalig, maar kerst in eigen land heeft ook wel weer iets.

    Snel jullie weer en 1, ja 1 kus op de wang en een knuffeltje!

    Take care and HAVE FUN!
    Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Samen met Marleen op reis

Actief sinds 22 Okt. 2016
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 10285

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 31 Januari 2017

Samen op weg...

Landen bezocht: